FANDOM

Hakim Elcid
20058 1329789246564 1285961477 1004055 6056417 n
Hakim Elcid tengah emo

Nama Lahir

Abdul Hakim Bin Abdul Hamid

Tarikh Lahir

29 Mei 1991

Asal

Pasir Gudang, Johor, Malaysia

Genre

Pau Rock, Torpedo Rock, Malang Rock, Punk Rock

Kumpulan

My Spermatozoa Romance

Posisi

Vokalis, Gitaris

Tahun Aktif

2008 - Kini

Label

Sperma Manja Records

Website

Profile Facebook

Abdul Hakim Abdul Hamid atau nama samaran beliau, Hakim 'The Torpedo' Elcid merupakan vokalis dan gitaris untuk kumpulan My Spermatozoa Romance. Hakim Elcid telah menghasilkan 3 buah album untuk My Spermatozoa Romance sepanjang kariernya sebagai anak seni. Album debut My Spermatozoa Romance, Hidup Memang Palat Tapi Esok Masih Ada telah mendapat sambutan menggalakkan dari kalangan anak muda di Malaysia dan Indonesia dengan jualan mencecah 109,000 unit. Single pertama dari album tersebut, Jenazahku telah mendapat sambutan hangat dan telah menduduki tangga pertama dalam carta XFM serta Era selama beberapa bulan. Single kedua mereka My Nipples Can Kill You yang merupakan sebuah lagu Inggeris, telah berjaya menguasi carta Hits.FM selama 15 minggu.

My Spermatozoa Romance meneruskan kejayaan mereka dengan album kedua Gua Pau Lu, Gua Tak Bayar yang telah terjual sebanyak 98,110 unit. Bagaimanapun, album ketiga mereka, Aku Budak Korea gagal mengulangi kejayaan dua album sebelum ini dan hanya mampu terjual sebanyak 1100 unit sahaja.

BiografiEdit

Zaman Sekolah

Beliau dilahirkan pada 29 Mei 1991 di sebuah hospital yang tidak jelas dimana. Beliau dibesarkan di Pasir Gudang, Johor. Pada tahun 2004, beliau dihantar ke Maktab Rendah Sains Mara Pendang oleh Freemason untuk mengkucar kacirkan sekolah tersebut. Beliau diberi tugas untuk bertanya soalan kepada rakan-rakannya sebanyak yang mungkin. Pada hari pertama sahaja, beliau telah bertanya sejumlah 1933 buah soalan(namun xsampai suku pn yg dijawab). Sikap menjengkelkan itu telah membuahkan pepatah melayu "woi mcb lah...awat hg bynk bertanya?"

Di MRSM Pendang, beliau telah bertemu dengan rakan sekugirannya iaitu Akmal Hakimi (Gitaris Katik),Mathodox Triad (DruMOK),Tuan Haji Zam (BasSHIT), Khairul Nazrin (ManaGAY) dan Idham Ramli (KAMBING Batak). Mereka sering jamming bersama di Bilik Keramat yang sering disalahgunakan oleh Adam Adaffi dan Syukor Taupek sebagai port untuk menonton drama bersiri KAMI yang dimuat turun secara haram.

Bergelar ArtisEdit

Pada Disember 2008, seorang komposer dan produser yang tidak terkenal, Abang Ke Ning Te Bal telah terdengar nyanyian beliau di sebuah karaoke jamban di City Plaza. Abang Ke Ning Te Bal tertarik mendengar suara Hakim membawakan lagu Mimpi Dalam Mimpi. Beliau kemudiannya mempelawa Hakim untuk menyertai syarikat rakaman beliau, Sperma Manja Records sebagai seorang artis rock. Hakim yang pada ketika itu terdesak dan memerlukan wang serta tidak mahu mngepow rakan2, tidak berfikir panjang lalu bersetuju untuk menjadi artis. Beliau turut merekrut Akmal Hakimi (Si Pendek), Mathodox Triad (Si Gemuk), Tuan Haji Zam (Blur), Idham Ramli (Kambing) dan Khairul Nazrin (Si Gay).

Ilham awal beliau untuk menjadi seorang artis professional tercetus dari tindakan agresif beliau sendiri. Beliau telah berjaya mengaibkan diri beliau dengan duduk di atas kerusi yang sudah kehilangan kaki di dalam dewan yang agak besar. Kejadian yang menyayat hati itu telah mencetuskan idea-idea bernas membentuk album-album gahnya.Lagu yang berinspirasikn kisah hidupnya yg sadis dn mnyayat hati ternyata berhasil menjadi karya yang meruntun jiwa pendengarnya.

Karier SampinganEdit

Selain bermuzik, beliau turut melacurkan diri di dalam bidang lakonan dan permodelan. Beliau turut dilantik sebagai duta produk kondom dan pencegah kehamilan. Entah mengapa, beliau turut dilantik menjadi duta produk tuala wanita.

Hakim Elcid turut menyertai program Raja Lawak Musim ke 3.5. Hakim Elcid hampir berjaya mendapat no 1 namun beliau kalah satu undi kepada Ameer Syahir .

Bliau juga melibatka diri dlm aktiviti pemerasan wang rakan2.Ternyata hakim tidak dpt dbendung aktivitinya kerana hampir keseluruhan populasi lelaki mjsc pendang batch beliau telah dipow.Mungkin bliau dipaksa menjadi ALONG di kmpg halamannya.

Sifat Mazmumah
Edit

Beliau merupakan seorang artis yang terkenal dengan sikap acuh tak acuh serta gemar berdiskusi mengenai duit bersama rakan sekugirannya. Beliau gemar meminjam wang dari rakan beliau sehingga muncul pepatah mamak "woi o0o lah...bila nk bayar duet ak". Beliau juga sering membuli golongan kurang upaya sejak dari zaman sekolah.

Tidak lupa juga bliau mmpunyai hobi abnormal iaitu melukis gmbar2 yg tidak senonoh di dalam kelas.Hobi ini bermula setelah bliau melihat beberapa gadis cntik dlm kelasnya.Namun aktiviti jalang ini ternyata tidak lama kerana dikantoikn oleh rakan sekelas.Lama juga bliau dipandang serong oleh gadis2 di kelasnya.

Semasa zaman sekolah juga, beliau telah merancang konspirasi jahat untuk menjatuhkan maruah Mathodox Triad serta Idham Ramli. Beliau juga sering menipu para guru sehingga beliau dipecat dari Lembaga Disiplin Pelajar. Beliau turut bersikap kejam dan prejudis terhadap kucing. Ironinya, beliau menangis sewaktu menonton video "wanita jepun memijak kucing hingga mati".

Sebagai seorang artis, Hakim Elcid telah banyak lupa diri. Beliau sering terlupa bahawa beliau cuma seorang LDP looser yang telah dipecat oleh Cikgu Sabrina.

DiskografiEdit

2008: Hidup Memang Palat Tapi Esok Masih Ada
Album-2008

1 . Mencari Arti Sebuah Gobi (4:36)
2. Hidup Memang Palat Tapi Esok Masih Ada (4:11)
3. Shila (5:09)
4. Jenazahku (3:59)
5. Ku Lihat Syaitan Ditepi Cafe (2:01)
6. Amir Santet (3:26)
7. My Nipples Can Kill You (5:31)
8. Gua Minat Super Junior (6:08)

9. Perangnya Jembutku (9:99)

2009: Gua Pau Lu, Gua Tak Bayar
Album-2009

1. Hanisgoribulu (2:45)
2. Mimpi Basahku Membasahi Kalbumu (3:31)
3. Tetikus Dicuri Baha (4:17)
4. Gua Pau Lu Tak Banyak (3:10)
5. Gua Tak Bayar Hutang (4:19)
6. Ahmad dan Azeef (4:55)
7. Khairul dan Hafiz (2:39)
8. Duit Yang Banyak Itu, Diberi Padaku Lebih Baik (7:08)

9. Nab Nab Nab (1:43)

2010: Aku Budak Korea
Album-2010

1. Kem Pandu Puteri (2:10)
2. Macibai Durian Itu Gugur Jatuh Di Kakiku (2:22)
3. o0o Tidak Ku Tahu Kerusi Itu Berkaki Tiga (3:57)
4. Lucutlah Jawatanku (4:11)
5. Kepalaku Boleh Keluarkan Asap (5:10)
6. Dikencing Tua Keparat Walaupon Ironinya Aku Berada Di Tempat Kejadian (3:29)
7. Arat (2:51)
8. Hahahaha (1:09)
9. Bonus Track - Nobody Nobody (Wonder Girls cover)